A Danubius Hotel Hungariában megtartott rendezvény célcsoportjaként többek között a versenyzőket felkészítő mentortanárok, az egyes versenyfeladatokat készítő-, illetve lektoráló szakértők, a versenyek lebonyolításában és értékelésében résztvevő szakértők, versenybizottsági tagok és elnökök, valamint a táborok felügyelői feladatokat ellátók, illetve a szakmai előadók képezték. Az eseményen összesen 33 képzőintézmény képviseletében 86 fő jelent meg. Meghívott vendégként jelen voltak továbbá a versenyeknek helyt adó intézmények vezetői, valamint a szakmai grémiumok képviselői is. Jelenlétével megtisztelte a rendezvényt többek között Dr. Maroska Anikó, a Belügyminisztérium Egészségügyi Humán Erőforrások Főosztály vezetője;
Ujváriné Dr. Siket Adrienn, az Egészségügyi Szakmai Kollégium Ápolási, szakdolgozói és Szülésznő Tagozat elnöke;
Vas Mónika, a Magyar Ápolási Igazgatók Egyesületének elnöke;
Mészáros Magdolna, a Magyar Kórházszövetség elnökségi tagja;
Barczi Erika, a MESZK Szakképzési, Oktatási és Továbbképzési Igazgatóságának országos szakképzési koordinátora;
Bugarszki Miklós, a Magyar Ápolási Egyesület elnöke;
Mayer Andrea, a Semmelweis Egyetem Szakképző Intézmények Igazgatóságának vezetője;
valamint Vörösné Nádházi Krisztina, az Innovatív Képzéstámogató Központ delegált munkatársa.

A rendezvényt Dr. Páva Hanna, az OKFŐ Humánerőforrás-fejlesztési Igazgatósága igazgatója nyitotta meg, köszöntője után következtek a szakmai előadások: 

Szabóné Nagy Emese osztályvezető a Tehetséggondozás lehetőségei az egészségügyi szakképzésben. A 2023/2024-es tanévben lezajlott Országos Szakmai Tanulmányi Verseny és a versenyekhez kapcsolódó rendezvények értékelése címmel tartotta meg bevezető előadását.

Jáger Noémi, a Kanizsay Dorottya Katolikus Gimnázium, Egészségügyi Technikum és Szakképző Iskola egészségügyi szakoktatója és egészségtan tanára a szakképző intézmény szemszögéből, míg Vidáné Fábián Valéria, a Szegedi Tudományegyetem Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ szakoktatója a gyakorlati oktatás oldaláról osztotta meg tapasztalatait a tehetséggondozási lehetőségeiről.

Kiss Edit, a Gottsegen György Országos Kardiovaszkuláris Intézet ápolási igazgatóhelyettese az Országos Szakmai Tanulmányi Verseny döntőfordulót megelőző célzott felkészítés szerepéről, jelentőségéről, lehetőségeiről és nehézségeiről tartotta meg előadását.

Dr. Horváth-Sziklai Attila, a Magyar Gyógyszerészi Kamara Országos Hivatalának vezetője az Egészségügyi asszisztens szakma gyógyszertári asszisztens szakmairány versenytapasztalatait, illetve a versenyfeladatok elkészítésének kihívásait összegezte, míg Richter László szakértő/szakoktató áttekintette a rehabilitációs terapeuta szakma gyógymasszőr szakmairány versenytapasztalatait, elemezte a „jógyakorlatok” beépítési lehetőségeit a táborvezetői munkába, illetve összefoglalta a tehetséggondozás lehetőségeit.

Dr. Pápai Tibor PhD, a Semmelweis Egyetem Egészségtudományi Kar docense több szerepkörből is górcső alá vette az általános ápoló szakma egyes OSZTV-fordulóit és összegezte tapasztalatait, javaslatait.

Szabóné Nagy Emese osztályvezető záróelőadásában ismertette a 2024/2025. tanévben megrendezésre kerülő Országos Szakmai Tanulmányi Versennyel kapcsolatos terveket, célkitűzéseket. 

Végezetül véleménynyilvánítás-, illetve kérdések-válaszok megfogalmazása révén a szervezők  a visszacsatolásra is lehetőséget biztosítottak az elhangzottakkal kapcsolatban.

A rendezvény rövidtávú célkitűzése többek között az volt, hogy szakmai fórumot biztosítson a  tapasztalatcserére és megismertesse a szakképzés résztvevőit az OKFŐ országos szakmai versenyekhez fűződő feladataival, a tehetséggondozás és a versenyekre történő felkészítés lehetőségeivel, buktatóival, nehézségeivel és az eddigi jó gyakorlatokkal. Hosszútávú célkitűzés pedig, hogy évről évre egyre több szakma és szakmairány tanulója, avagy képzésben résztvevője kerüljön bevonásra a felkészítő programokba, majd később a versenyekbe, amelyek hozzájárulnak egy átfogó szakképzési tehetséggondozó rendszer kialakításához, támogatva a kiemelkedő tehetségű és szorgalmú tanulók korai felismerését, kiválasztását és mentorálását.