Az egészségügyi intézmények ellátásbiztonsága érdekében egy korábbi törvénymódosítás rendelkezett a beléptetőrendszerek és a munkaidő-nyilvántartó rendszerek telepítéséről. Az Országos Kórházi Főigazgatóság feladata, hogy az általa fenntartott 81 intézményben a beléptetőrendszerek telepítése és azok üzembe helyezése a jogszabályban foglaltaknak megfelelően megtörténjen. A fizikai és informatikai rendszerek telepítése jelenleg is folyamatban van. Azon intézményekben, ahol a telepítés megtörtént a rendszerek használata nem opcionális, az alkalmazás pilot jelleggel történik annak érdekében, hogy az üzemeltetési hibákat kiszűrjük, korrigáljuk. A pilot országos kiterjesztése 2026 január 1-től várható, ezen időszak alatt a munkaidő tervezés és a tényleges munkaidő összehasonlításból levonható adatoknak munkajogi következménye nincs, hiszen a használat célja éppen a hibák kiküszöbölése. A végleges üzembeállításig folyamatosan értékeljük az intézmények tapasztalatait és mi magunk is ellenőrzéseket végzünk, hangsúlyozottan az üzembiztonság megítélése céljából.

Mindazon intézményekben, ahol a rendszerek telepítése a jövőben befejeződik és a próbaüzemet lezártnak tekintjük a rendszerek használata, mind intézményi, mind dolgozói oldalról kötelező, nem opcionális.