Az Országos Kórházi Főigazgatóság ápolási és betegbiztonsági igazgatója, Deli Mária elmondta, a program célja, hogy a szakdolgozó és a beteg között gördülékenyebb, zökkenőmentesebb legyen a kommunikáció. Hozzátette, hogy az OKFŐ eddigi legnagyobb megmozdulása a szeptember 9-én elkezdődött képzés, amely egy kommunikációs készségfejlesztés az ápolási igazgatók, vezető szakdolgozók személyes részvételével. A professzionális trénerek vezette képzésekre az ország minden pontjáról és minden szakterületről érkeznek vezető szakdolgozók, és nemcsak kórházi, hanem rendelőintézeti szakemberek is részt vesznek a programon. A kiscsoportos foglalkozások keretében a résztvevők módszertani támogatást kapnak a beteg-szakdolgozó közötti kommunikációs helyzetek megoldásához, lesznek szituációs gyakorlatok, valamint a stressz, a feszültség hatékonyabb kezelésére is ajánlanak számukra elsajátítható módszereket. Deli Mária kitért arra, hogy sok esetben a beteg-szakdolgozó kommunikációjában van a legtöbb félreértés. A beteg, aki helyzete miatt eleve egy kicsit beszűkült állapotban van, másként érti, érzi a feléje irányuló kommunikációt, információs aszimmetria alakulhat ki a felek között. Szakdolgozói oldalról is nagy a leterheltség mind mentálisan, mind pszichésen, így a segítő szakmákban is szükséges a folyamatos készségfejlesztés. Az átfogó kommunikációs tréninget megelőzte egy felmérés, amelyben a szakdolgozók kifejezték igényüket egy ilyen program iránt. Az OKFŐ ápolási és betegbiztonsági igazgatója kitért arra is, hogy a képzés során összegyűjtött információkat, javaslatokat a trénerek segítségével elemzik és beépítik egy következő készségfejlesztő programba. 

Forrás: mti.hu